Szabó, ÁgnesHagymási, Fanni2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/373005A szakdolgozat témája korunk egyik legmeghatározóbb problémája, a kisiskoláskorú gyermekek beszédhibáinak vizsgálata, illetve ennek okai. A 6–12 éves gyermekek körében egyre növekvő számban tapasztalható valamilyen beszédhiba. Évről évre egyre nő a beszédhibás kisgyermekek száma, valamint az ehhez társuló tünetként egyre gyakrabban megfigyelhetőek a beszéd megértésének, -észlelésének zavaraira utaló tünetek is. Ezen problémák hátterében felmerülhet sok esetben felmerülhet a digitális eszközök használata, mint a számítógép, televízió, laptop, táblagép, különféle játékkonzolok amelyek már a gyermekek mindennapjainak elengedhetetlen résztvevői. Maga a képianyag-feldolgozás a vizuális memória területén hasznosnak bizonyul, ám gyakran a verbális memória romlásával jár. A szakdolgozat első és második osztályos kisiskolás gyermekek beszédvizsgálatával és az infokommunikációs, digitális eszközök felhasználásának beszédre való hatásaival foglalkozik.68hudigitális eszközökinfokommunikációartikulációs terápiaA digitális eszközök hatása a beszédfejlődésreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.