2008-12-032008-12-039631915891http://hdl.handle.net/2437/39951Az Idegen nyelvi tantervek című tankönyv olyan tudományterületet dolgoz fel, amelynek tudományos tartalmát interdiszciplináris megközelítésben, az elmélet és a gyakorlat összefüggéseiben eddig egy mű sem jelenítette meg. A kötet része a Nyelvpedagógia c. többkötetes tankönyvsorozatnak, amely ezen alkalmazott tudomány első hazai (és nemzetközi) megjelenítése.A szerző a nemzetközi szakirodalom kritikai elemzése alapján kimutatja, hogy az idegen nyelvi tantervek is rendszerbe foglalhatók. A tantervi rendszer struktúrájának összefüggéseiben vizsgálhatók a különböző komponenesek és azok kölcsönhatásai (szükségletek, célok, célkitűzések, feladatok és követelmények, tartalom, a tanítási-tanulási folyamat és értékelés). A rendszer - az értékelés eredményének visszacsatolásával - tartalmazza a tanterv módosításának lehetőségét a különböző szinteken, ezáltal a tanítási-tanulási folyamat tapasztalatai, a tudományos fejlődés eredményei a tantervbe beépíthetők.9631915891http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibJPT00187164bibJPT00187164