Ráthonyi, Gergely GáborAlacs, Dániel2025-06-182025-06-182025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393263A dolgozat célja annak feltárása volt, hogy az adatelemzés milyen hatással van a sportfogyasztók, különösen a labdarúgás iránt érdeklődők viselkedésére és élményeire. Kérdőíves kutatás segítségével két fő csoport, a sportot követők és nem követők válaszait elemeztem, különös figyelmet fordítva a statisztikai adatok ismertségére, használatára és megbízhatóságuk megítélésére. A válaszok alapján kiderült, hogy főként a fiatalabb és a 48–57 éves korosztály érdeklődik az adatalapú megközelítések iránt, és egyre többen használnak különféle statisztikai mutatókat, különösen sportfogadás során. Bár az adatok hatása az élményekre nem volt kiemelkedően magas, mégis jól látható, hogy az adatelemzés jelenléte erősödik a sportfogyasztásban. A dolgozat továbbá rávilágít arra, hogy az ingyenes elemzőplatformok elérhetősége ellenére sok szurkoló még nem él ezek lehetőségeivel. Mindez azt jelzi, hogy az adatelemzéshez való hozzáállásban és annak elterjedtségében még jelentős növekedési potenciál rejlik.42huAdatelemzésLabdarúgásSportfogyasztói szokásokA LABDARÚGÁS ADATELEMZÉSE ÉS ANNAK HATÁSA A FOGYASZTÓKRAData analysis in football and its impact on the consumersKözgazdaságtudomány::GazdaságelemzésHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.