Mohácsi, BernadettTáncos, Beatrix2023-05-192023-05-192023https://hdl.handle.net/2437/353877Összetett kutatásomban vidéki középiskolások körében vizsgáltam, hogy van-e összefüggés a tanulási zavarral küzdő és a tipikusan fejlődő serdülő diákok hangulata, önértékelése, jólléte, szorongása, stresszel való megküzdése között. A 138 fős mintán kvantitatív és kvalitatív módszerekkel is vizsgáltam a megküzdő stratégiák változatait, az adaptív stratégiák védő szerepét az átélt stresszel szemben, s hogy kapcsolódhat-e protektív pszichológiai konstruktumként a szubjektív jóllét és a magasabb önérétkelés az egyes copingokhoz. A stresszel kapcsolatos attitűdre és a megküzdésre vonantozó információkhoz fókuszcsoportos interjú tartalomelemzésével is hozzájutottam. Hatótényezőként pszichoedukációs, preventív stresszkezelő tréningen (5x2 alkalom) vettek rész a tanulási nehézséggel küzdő tanulók és a kontrollcsoport tagjai. Ezt követően vizsgáltam a megküzdési stratégiák közötti összefüggéseket a két csoport között. Vizsgálatom további célja a pszichoedukáció térnyerésének növelése a közoktatásban.61hustresszkezeléstanulási zavarönértékelés„Az erő legyen veled” – avagy a stresszel való megküzdést fejlesztő foglalkozások összefüggéseinek vizsgálata sajátos nevelési igényű és tipikusan fejlődő vidéki középiskolások esetébenDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.