Vásárhelyi, ÉvaJakab, Enikő2022-11-242022-11-242022https://hdl.handle.net/2437/341323Matematika és informatika tanárként természetes, hogy elsősorban az IKT eszközök között kerestem a hatékony tanulás-támogatáshoz módszertani célkitűzéseimnek megfelelő segítséget. A kutatás célja a matematikatanítás módszereinek bővítése, fejlesztése Kárpátalján. A kárpátaljai magyar nyelvű matematikatanítás helyzete kevésbé ismert akár a hazai, akár a külföldi szakirodalomban. A dolgozat elsősorban a Kárpátalján elérhető IKT eszközök, valamint az aktuális magyarországi kutatáshoz kapcsolódó, előhívásos tanulási módszer bevezethetőségét vizsgálja, hogy jó gyakorlatot teremtsen és megoldást nyújtson az új igényeknek megfelelő matematikatanításhoz. As a teacher of mathematics and informatics, it is evident that I primarily looked for help among ICT tools for effective learning support in accordance with my methodological objectives. The aim of the research is to expand and develop mathematics teaching methods in Transcarpathia. The situation of mathematics teaching in Transcarpathian Hungarian is less well-known either in domestic or foreign literature. The thesis primarily examines can be the introduction of the ICT tools available in Transcarpathia, as well as the retrieval-enhanced learning method related to the current research in Hungary, in order to create good practice and provide a solution for teaching mathematics that meets the new needs.201huIKT eszközökkel támogatott matematika oktatáselőhívásos tanulásinteraktív táblavizualizációtérszemlélet fejlesztése 3D-s dinamikus geometriai szoftverreltérélményGeoGebra 3D munkalapMathematics education supported by ICT toolsretrieval-enhanced learninginteractive whiteboardvisualizationdevelopment of spatial view with 3D dynamic geometry softwarespatial experienceGeoGebra 3D worksheetMatematikai kompetenciák fejlesztése IKT eszközökkelMathematical competence development with ICTMatematika- és számítástudományokTermészettudományok