Chrappán, MagdolnaKálmánchelyi-Papp, Hajnalka Erzsébet2024-06-202024-06-202024-04-14https://hdl.handle.net/2437/374139Szakdolgozatomban a játékosítás, mint játékalapú tanulási módszer oktatásban való lehetséges bevezetésének módjait, szerepét és hatásait fogom bemutatni. Megvizsgálom, hogy a magyarországi oktatási rendszerbe hogyan lehet beilleszteni, mindehhez milyen a jogszabályi háttér, milyen oktatásszervezési módszerekre van szükség, és a bevezetésekor milyen nehézségekkel lehet szembesülni egy konkrét gyakorló iskolában. Felvázolom a menedzser szemléletű vezetés gyakorlati lépéseit, ahogyan egy adott munkaközösség feladatait felvázolja, célokat fogalmaz meg, és innovatív javaslatokat vár a sikeres megvalósítás érdekében. A játékosítás nem csak a tanórákon, hanem a tanórán kívüli tevékenységekben is megjelenhet, konkrét példákon keresztül szemléltetem a játékosítás multidiszciplináris mivoltát, hogyan lehet a tanulók motiváltságát növelni, érdeklődésüket fenntartani és sikerélményhez juttatni. Mindehhez egy komplex értékelési rendszernek kell párosulnia, amely konzekvens és transzparens.34hujátékosításkeretrendszeroktatásszervezésinnovációmotivációA játékosítás, mint tanulási módszer aspektusai az általános iskolai történelemoktatásbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.