Polonyi, Tünde ÉvaKiss, Kevin Domink2024-06-202024-06-202024-04-10https://hdl.handle.net/2437/374351Dolgozatomban e-learning segítségével bemutatott interkatív tananyag hatékonyságát vizsgálom a hagyományos tananyagokkal szemben időskorúak körében, fókuszban a megváltozott kognitív képességekkel. Az interaktív tananyagokra jellemző rugalmasság végett feltételeztem, hogy azok az időskorúak megváltozott kognitív képességeihez alkalmazkodva növelik a tanulás sikerességét az elraktározott információ és kisebb mértékű kognitív terhelés tükrében. Az empirikus vizsgálatot egy kognitív változásokat figyelembe vevő interaktív tananyag és annak gépelt, PDF formátumú tananyag segítségével végeztem el. A dolgozat kitér az idősek kognitív változásaira, e-learning tananyagok hatékonyságának feltételeire és kognitív terhelésére. Az előzetes feltevések jelen kutatásban nem kerültek megerősítésre, ugyanis a tanuló által megbecsült digitális kompetenciája jelentős hatással volt az interaktív tananyag hatékonyságára. A dolgozat ezáltal az idősek IKT eszközökkel való tanításának hatékonyságát befolyásoló tényezőkkel kapcsolatos kutatások szakirodalmát bővíti.37hue-learningkognitív változásokidősektanulásIdősek számára fejlesztett hagyományos és interaktív tananyag összehasonlítása kognitív megközelítésselComparison of a conventional and an interactive learning material among the elderly using cognitive approachPszichológia::Általános pszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.