Chrappán, MagdolnaBalogh, Gyöngyi2025-06-162025-06-162025-04-28https://hdl.handle.net/2437/391819A dolgozat a franciaországi tanárképzés és mentorálás rendszerét mutatja be, különös tekintettel egyes régiók gyakorlatainak sokszínűségére és a pályakezdő pedagógusok támogatásának formáira. Fókuszában a MEEF-mesterképzés, a versenyvizsgák, valamint a gyakornoki év mentorálási struktúrája áll. A dolgozat részletesen elemzi a tanártovábbképzés francia modelljét, különösen az EAFC-hálózat (Écoles Académiques de la Formation Continue) szerepét. Két régió – Toulouse és Aix–Marseille – példáján keresztül mutatja be, miként érvényesül az országos oktatáspolitika a helyi gyakorlatban. A dolgozat összehasonlítja a francia és a magyar rendszert, feltárva azok erősségeit, gyengeségeit és tanulságait.20humentorálás, tanárképzésA francia tanárképzés és mentorálás rendszere és gyakorlataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.