Juhász, ErikaKovács-Balogh, Bianka Marianna2022-04-142022-04-142022-04-13http://hdl.handle.net/2437/330620Az életben való sikeresség egyik meghatározó mozgatórugója a kulturális tanulás folyamata. Ez a folyamat az élethosszig tartó tanulás során képezhető és elsajátítható. Dolgozatomban arra keresem a választ, hogy milyen esélyek és lehetőségek vannak a tudás-elsajátításra szegregált élethelyzetű lokális közösségekben. A kutatásom célja a kulturális tanulás vizsgálata Nagyrábé nagyközség települési szegregációnak kitett roma és nemroma közösségeiben, a településen működő, integrációt elősegítő intézményekben, úgy, mint a Biztos Kezdet Gyerekházban, a Tanodában valamint a Szülői Klubok jó gyakorlata vonatkozásában. Vizsgálatom kiterjed arra is, hogy a Nagyrábéi Integrációs Köznevelési Modell milyen formában és mértékben segítette elő a lakóhelyi szegregációval érintett roma társadalomnak a település vérkeringésébe történő beintegrálását, illetőleg arra, hogy milyen mértékben változott a hátrányos helyzetű lakosok kulturális és társadalmi tőkéje.54hukulturális tanulásNagyrábészegregációA kulturális tanulás vizsgálata szegregált élethelyzetű lokális kisközösségekbenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.