Ispány, MártonGonda, LászlóÁbri, Attila Zoltán2014-05-062014-05-062014-05-062014-05-06http://hdl.handle.net/2437/191404A dolgozat célja egy banki marketing probléma megoldása, mely során a bank képes lehet a költségek hatékony elosztására (ezáltal extra bevételhez jutni) direkt marketing eszközön keresztül. Egy a bank marketing kampányainak eredményét, illetve az ezekben résztvevő ügyfelek különböző tulajdonságait tartalmazó adatállomány felhasználásával előrejelző modellt készítünk. Egy olyan prediktív modellt építünk fel, mely segítségével megfelelő pontosságú előrejelzést tudunk adni a központi probléma megválaszolására. A probléma vagy kérdés (amire választ várunk) megfogalmazása a kísérlet szempontjából kritikus fontosságú. Jelen diplomamunka fókuszpontjába helyezett probléma: egy adott potenciális ügyfél tulajdonságait megvizsgálva adjunk előrejelzést, arról hogy később aláírja-e a szerződést a bankkal vagy nem, azaz tényleges ügyféllé válik-e. Lényeges megemlíteni, hogy a minél pontosabb előrejelzés a célunk, azonban 100%-os pontossággal közel lehetetlen feladat megjósolni a jövőben bekövetkező eseményeket. Ezért a felvázolt probléma megoldására döntést segítő javaslatot teszünk, egy egzakt állítás helyett.60huadatbányászatSASügyfélértékenterprise dataminerÜgyfélérték modell reprezentáció banki környezetbenDEENK Témalista::InformatikaDEENK Témalista::Közgazdaságtudományno_restriction