Balázs, KatalinJancsár, Lili2018-05-082018-05-082018-04http://hdl.handle.net/2437/251382Jelen dolgozat célja annak vizsgálata, hogy a hagyományos és a modern női nemi szerepeket ábrázoló reklámok megítélése hogyan függ össze a nemi szerepekkel kapcsolatos attitűdökkel, valamint a reklámokhoz való viszonyulással. A dolgozat szakirodalmi részében áttekintésre kerül az attitűdök, a sztereotípiák és a meggyőzés témaköre. Továbbá a reklámokkal kapcsolatos fontos fogalmak és a nők reklámokban való ábrázolásának jellemzői is kifejtésre kerülnek. A vizsgálatban összefüggést találtam az életkor és a modern szerepeket ábrázoló reklámok megítélése között. Bizonyítást nyert, hogy a hagyományos szerepekhez ragaszkodó személyek pozitívabban ítélik meg a nők hagyományos ábrázolását alkalmazó reklámokat. Beigazolódott az is, hogy a fejlettebb meggyőzési tudatosságú egyének esetében nincs különbség az egész alakot és arcot ábrázoló reklámok megítélésében.57hunemi szerepekreklámmeggyőzési tudatosságsztereotípiákattitűdökHagyományos és modern női szerepeket ábrázoló reklámok megítélésePolicisztás ovárium szindróma következtében kialakult meddőség vizsgálata a stressz és szorongás tükrébenÉrettségi előtt álló diákok teljesítménymotivációja és önértékelése az anyai szülői bánásmód függvényébenKreativitás és flow a művészeti tevékenységet végzők körébenDEENK Témalista::Pszichológia::Szociálpszichológia