Fehér, AndrásSándor, Bianka2021-10-202021-10-202021http://hdl.handle.net/2437/323085Dolgozatom fő célkitűzése a biztosítások jövőképének megvizsgálása volt. A digitalizáció miatt egyre elterjedtebbek az online platformon megköthető biztosítások, amelyeknek széleskörű használatával a biztosítási tanácsadók, ügynökök munkája szükségtelenné válhat. Az, hogy miképpen alakul majd a szektor sorsa, a fiatalok (19-24, 25-30 évesek) fogyasztói magatartása és preferenciái fogják eldönteni. Éppen ezért a témát először az online és a szolgáltatás marketing szempontjából, valamint a piaci aktualitások alapján vizsgáltam meg. A fiatal korosztály preferencia rendszerét, pénzügyi tájékozottságát és öngondoskodási hajlamát, motiváló erejét pedig fókuszcsoportos interjúk során ismerhettem meg. Ezeket a véleményeket szembe állíthattam egy olyan szakember tapasztalataival – egy interjú keretén belül –, aki több tíz éves tapasztalattal rendelkezik a tanácsadási hivatásban. A szekunder és primer kutatásaimmal átfogó képet kaphattam a piaci aktualitásokról, a célcsoport tapasztalatairól és elképzeléseikről, majd választ kaptam a kutatásom fő kérdésére: rendelkeznek-e az online biztosításkötési lehetőségek olyan motiváló erővel, ami a fiatalokat szerződéskötésre ösztönözné? Ellentétben a személyes feltevéseimmel, a biztosítással nem rendelkező fiatalokat nem ösztönzi ez a lehetőség a cselekvésre, szimplán egy egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebb kivitelezésnek tartják, de ez nem befolyásolja a szerződési hajlamukat. Kutatásaim során fény derült arra, hogy az ügyfelek a bizalmi kapcsolatra épített, hiteles tanácsadást részesítik előnyben, ahol biztonságban tudhatják megtakarításaikat, valamint magas szintű szakértelemmel kezelik pénzügyeiket.52hubiztosításonline marketingdigitalizációszolgáltatás marketingfogyasztói magatartásmegtakarításöngondoskodásA biztosítás jövője, avagy az új generáció megtakarítási szokásaiThe future of insurance, or the saving habits of the new generationDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány