Kocsis, ZsófiaPál, Anita2024-06-192024-06-192024-04-26https://hdl.handle.net/2437/373730A szakdolgozat központi témája a társasjáték-pedagógia alkalmazása kislétszámú nyelvórá-kon gimnáziumi keretek között. A kutatás célja, hogy feltárjuk a társasjátékok orosz nyelv-órákon való alkalmazásának lehetőségeit és visszajelzést kapjunk a diákoktól a felhasznált társasjátékokról, hogy használatuk mennyire felel meg a mai 16-18 éves középiskolai gene-ráció számára. A társasjátékokat közel azonos korú és tudású, homogén összetételű csopor-tokban használtuk nyelvórákon. A társasjátékokkal kapcsolatos visszajelzéseket papíralapú kérdőívek révén összesítettük. A kutatás során a Dixit és a Story Cubes asszociációs társas-játékokat, a Kentucky Duo kártyajátékot, továbbá egy harminc darabos puzzle-t és a rulettet alkalmaztuk, a két utóbbit általunk szerkesztett feladatokkal egészítettük ki. A kutatás eredményeit összesítve messzemenő következtetések nem vonhatóak ugyan le az alacsony elemszám miatt, viszont a diákok körében pozitív visszajelzés fogalmazódott meg a társas-játékok órai használatával kapcsolatban, szívesen játszanának a továbbiakban is a nyelvi órákon velük, mivel ebben a formában élvezetesebb, izgalmasabb volt számukra nem csak a tanóra, az új vagy korábbi tananyag elsajátítása, hanem az egymással eltöltött idő is.61hutársasjáték-pedagógiatársasjátéknyelvtanulásorosz nyelvA társasjátékok alkalmazásának lehetőségei középiskolai orosz nyelvórákonNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.