Mező, KatalinSzabó Attiláné Csontos, Erzsébet2024-06-172024-06-172024-04-02https://hdl.handle.net/2437/372905A szakdolgozat témaválasztását indokolja, hogy évről- évre egyre inkább szembetűnő az oktatási rendszerünk intézményeiben mutatkozó -gyermekeket, tanulókat érintő-magatartási, beilleszkedési, tanulási problémák gyarapodása. Nemzetközi és hazai vonatkozásban is a számuk egyre emelkedik. Ma már a tanulási, beilleszkedési nehézséggel küzdő tanulók (BTMN) száma eléri a 15- akár 20 százalékot (Mező,2018). A képességek fejlesztése terén létrejött újszerű pedagógia önálló létjogosultságot szerzett az utóbbi évtizedekben: fejlesztőpedagógiaként lépett be a diszciplínák közé. Interneten, információ gyűjtés közben akadtam rá a miskolci Dr. Ambédkar Iskolára, mely felkeltette az érdeklődésemet. A Dr. Ambédkar Iskola reform pedagógiai módszereket alkalmazva készíti fel tanulóit az érettségire, életre. Nem csak az érettségi megszerzése a cél, hanem egy egyéni (világ)szemlélet kialakítása is. A szakdolgozat kitér arra, hogy milyen módszerrel, pedagógia alkalmazásával segítik az iskola pedagógusai diákjaikat a sikeres érettségi letételéhez. Bemutatásra kerülnek a Dr. Ambédkar Iskola alkalmazott pedagógiai módszerei, azon belül is a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTMN) küzdő diákokra fókuszálva.42huBTMNroma, gyerekektehetségA roma gyerekek fejlesztési lehetőségei a miskolci Dr. Ambédkar IskolábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.