Kun, AndrásPető, Alexandra2015-10-292015-10-292015-10-29http://hdl.handle.net/2437/217469A dolgozat kulcsfogalma az információs aszimmetria, a kutatás gazdasági területe pedig a szállodaipar. Az információs aszimmetria valójában két fél közti tökéletlen tudást jelent, vagyis az egyik fél széleskörűbben informált mint a másik fél. A fogalom egészen kis mértékű jelenléte is nagy hatással bír a kompetitív piacokon, ahogy ezt már Nobel-díjasok is megállapították. A dolgozat elsősorban különböző statisztikai vizsgálatokkal elemzi, hogy milyen kapcsolat áll fenn a szállodák elhelyezkedése és az általuk közölt információmennyiség közt. Másodsorban pedig a szállodák szakmai besorolását és az általuk közölt információmennyiséget veti össze. A dolgozat lehetőségeihez mérten egy leegyszerűsített, kis elemszámú adatbázist használva olyan számszerű eredményekkel szolgál, melyek nem hivatottak örökérvényű megállapításokat alátámasztani, ám egyes esetekben a hotel menedzsment előnyére is válhat, ha a dolgozat következtetéseit áttekinti és azokat felhasználva frissíti az adott szálloda honlapját.58huNevezd meg! 2.5 Magyarországinformációs aszimmetriaszállodaiparstatisztikaAz információs aszimmetria jelenléte a szállodaiparban és ennek statisztikai elemzéseInformation asymmetry in hotel industries and its statistical analysisDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány