Tornai, RóbertKovács, Tibor2006-08-012006-08-0120042006-08-01http://hdl.handle.net/2437/304A számítógépes játékok egy része a szabadban játszódik. Ekkor az egyéb objektumok ábrázolása mellett létezik egy probléma: a terep megjelenítése. A tájkép megjelenítés a számítógépi grafikában egy nehéz feladat. El kell érni például, hogy a mozgás a terepen folyamatos legyen, ami azért nem könnyű, mert a terep egy hatalmas objektum, rengeteg poligonból áll, ami miatt a számolásigény megnő. A mai videokártya teljesítmények mellett is foglalkozni kell a megjelenítés optimalizációjával. Az optimalizáció itt azt jelenti, hogy adott objektumot minél kevesebb poligonnal írjuk le. Emellett biztosítani kell azt is, hogy a kapott kép realisztikus marad, vagyis nincsenek szögletes formák. A valósághű képhez hozzátartozik, hogy a terep rendelkezzen a megfelelő színekkel is. Ez egy külön problémakör, hogy miként lehet a természetben előforduló színekkel előállítani a domborzatot. Szakdolgozatomban egy módszert szeretnék bemutatni egy terep valós idejű, realisztikus megjelenítésre.4414455182 bytes1964623 bytesapplication/zipapplication/pdfhuno_restriction3D programozásOpenGIfotorealisztikusdomborzatFotorealisztikus tájképgenerálás