Ilyésné Vadai, ErikaLászlóné Cserina, Kinga2019-10-252019-10-252019http://hdl.handle.net/2437/275086E dolgozat célja a szülők szerepének vizsgálata a logopédiai terápiában. Mint minden terápia, a logopédiai fejlesztés is több szereplő együttes munkáját igényli. Gondolunk itt a terápiában részt vevő gyerek/tanuló, a szülő, a logopédus, illetve egyéb szakemberek együttműködésére. Mivel a szülő nem minden esetben tud a gyermekéről pontos diagnózist felállítani, illetve a fejleszthetőség lehetőségeiről sem rendelkezik megfelelő információval, így a dolgozat tanácsokkal is szolgál. A szülőknek szánt útmutatások egyrészt prevenciós célt szolgálnak, másrészt a terápiás folyamatban alkalmazhatók. Feltételezhető, hogy a terápia sikeressége nagymértékben függ a szülő hozzáállásától. Amennyiben együttműködik a szakemberekkel, megfogadja a tanácsaikat, s a terápia folyamatát tevékenyen végigkíséri gyermekével, eredménnyel zárulhat erőfeszítése. Sőt, időben is megrövidülhet a terápia. A feltételezés igazolására egy kérdőíves elemzés áll rendelkezésre. A kutatás logopédusok körében készült. Egy interneten fellelhető nyilvános csoport véleményeit tartalmazza. A vizsgálatban n=100 fő vett részt. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a szülők szerepe a logopédiai terápiában nélkülözhetetlen. A dolgozat feltárja a terápia hatékonyságát hátráltató tényezőket, melyek ismeretében elkerülhetők azok a buktatók, amelyek meghiúsíthatják a terápia sikerességét.49hulogopédiai terápiaszülői szerepkommunikációesélyegyenlőségA szülők szerepe a logopédiai terápiábanDEENK Témalista::Neveléstudomány