Hőgye-Nagy, ÁgnesDolhai, Máté2019-05-032019-05-032019-04-01http://hdl.handle.net/2437/266894Kutatásomban egyetemi hallgatók mintáján, a mentális állóképesség, a kiégés, és a teljesítménymotiváció kapcsolatára kerestem a választ, valamint arra, hogy ezek miképp befolyásolják tanulmányaik eredményességét. Eredményeim azt mutatták, hogy a mentális állóképesség magasabb szintje, valamint a társulási motiváció csökkenti a kiégés kockázatát. A megpróbáltatás-tűrés pozitívan, míg a kiégés megléte negatívan hat a tanulmányok eredményességére, a teljesítménymotiváció nem mutatott kapcsolatot. További eltérések mutatkoztak az évfolyamok között a kiégést illetően: a felsőbb évfolyamok cinikusabbak és távolságtartóbbak, mint az alsóbb évfolyamok, valamint a végzős évfolyamok a kiégés súlyosabb jeleit mutatják. Az eredmények iránymutatásként szolgálhatnak a hallgatók mentális egészségének védelmében, hozzájárulhatnak életminőségük megtartásához vagy javításához.61humentális állóképességhallgatói kiégéskiégésteljesítménymotivációakadémiai teljesítménytanulmányi átlagegyetemistákA mentális állóképesség, hallgatói kiégés, és teljesítménymotiváció kapcsolata, valamint az akadémiai teljesítményre való hatásuknak vizsgálataA materializmus és a boldogságkeresés kapcsolata, valamint a szubjektív jóllétre gyakorolt hatásukFiatal serdülők viselkedésének vizsgálata a szülői bánásmód és a videojátékok erőszakosságának függvényébenA rosszindulatú kreativitás és a machiavellizmus összefüggésének vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia::Szociálpszichológia