Pándyné Bacskai, KatinkaKlinyecz, Miklós2025-06-182025-06-182025-05-05https://hdl.handle.net/2437/393317A diplomamunkám célja a pénzügyi tudatosság fejlesztésének vizsgálata a PÉNZ7 program keretében, a Csengeri Ady Endre Technikumban. A kutatás 2023 és 2025 közötti időszakra terjedt ki, és kvalitatív és kvantitatív módszerekre épült. A vizsgálat feltérképezte, hogyan valósult meg a program az intézményben, és milyen hatással volt a tanulók pénzügyi ismereteire és attitűdjeire. A program interaktív jellege, a valós életből vett példák és meghívott előadók jelentősen növelték az érdeklődést a téma iránt. A tanulók visszajelzései szerint a program segített eligazodni olyan kérdésekben, mint a megtakarítás, költségvetés vagy hitelfelvétel. Az eredmények rámutattak arra is, hogy a hátrányos helyzetű diákok számára külön támogatási formák szükségesek. A tanárok tapasztalatai szerint a program hatékony szemléletformáló eszköz. Összességében a dolgozat azt igazolja, hogy a pénzügyi nevelés iskolai keretek között is eredményesen megvalósítható és továbbfejlesztendő terület.69hupénzköltségvetéspénzhétA pénzügyi tudatosság fejlesztése a Kisvárdai SZC Csengeri Ady Endre Technikum és KollégiumábanDevelopment of financial awareness at the Ady Endre Technical School and Dormitory of the Kisvárda SZC in CsengerKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.