Dabney-Fekete, Ilona DóraGutiné Matos, Beáta2025-06-102025-06-102025https://hdl.handle.net/2437/391072A dolgozat a mentorálás folyamatát és a specifikus tanulási zavarral küzdő tanulók idegennyelv tanulását vizsgálja, különös tekintettel a diszlexiára és az ehhez gyakran kapcsolódó ADHD-ra. Célunk annak feltárása, hogy a mentorálás hogyan segítheti a pályaelköteleződést, és milyen tényezők befolyásolják a mentorálás sikerességét. Tárgyaljuk a mentor személyiségének szerepét, a mentorálás szakaszait és gyakoriságát. Kitérünk arra, hogy mik az idegennyelv tanulásának akadályai, szó esik majd a 3 észlelési csatorna (auditív, vizuális, kinesztetikus) alkalmazásáról, valamint a memorizálás és szövegértés stratégiáiról. Az idegennyelv tanítása során kulcsfontosságú a multiszenzoriális oktatás, a digitális technológia, valamint a különböző tanulásszervezési módok alkalmazása. A jógyakorlatok megosztásának célja, hogy segítse az oktatókat, mentorokat valamint a tanárjelölteket a gyakorlati munkájukban.35humentorálásspecifikus tanulási zavarokidegennyelv-tanulásjógyakorlatokA mentor szerepe a tanárjelölt felkészítésében a specifikus tanulási zavarokkal éló tanulók idegennyelv-tanítása soránNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.