Hüse, LajosHelmeczi, Gabriella2019-11-152019-11-152019-11-13http://hdl.handle.net/2437/276236Szakdolgozatomban a viselkedés problémás gyerekek beilleszkedési nehézségeivel foglalkozom. Bár a téma szakomhoz nem kapcsolódik, a tanulmányaimhoz mindenképp. Dolgozatom elkészítése lehetőséget adott arra, hogy elmélyüljek ebben a témában. Egészségügyi szervezőként a jövőben olyan turisztikai szolgáltatásban szeretnék dolgozni, ahol lehetősége van családok és gyerekcsoportok elszállásolására is. Szakdolgozatomban olyan kérdésekre keresem a választ, amelyek alapján meghatározható, hogy milyen hatással van egy problémás viselkedésű gyerek a környezetére. Milyen kapcsolatban áll a pedagógusával, a gyerekekkel, a családjával. Egy olyan gyerek, akinek a viselkedése zavarja a környezetét, nem biztos, hogy diagnosztizált viselkedészavaros. Kutatásom alapja a különböző látásmódok megismerése. Interjúk során megismerhettem pedagógiai, védőnői és szülői látásmódokat, valamint egy esettanulmányt is készítettem, ahol a pedagógus a való életben is bemutatta a megbeszélteket. A diagnosztizálás szakértő feladata. A probléma pontos oka sok esetben ismeretlen, de megfigyeléssel, elmondások alapján és esettanulmány készítéssel sok gyermek és szülő történetét megismerhettem.35huviselkedésEgészség fogalmaviselkedés kialakulásaproblémás viselkedésű gyerekekA viselkedésproblémás gyerekekről alkotott eltérő percepciókDEENK Témalista::Biológiai tudományok::Fejlődéstan