Bíró, GyulaFülöp, Zoltán2013-05-162013-05-162013-05-172013-05-16http://hdl.handle.net/2437/168345Szakdolgozatomnak az volt a célja, hogy választ kapjak arra kérdésre, hogy az Újszentmargitai Hunyadi Mátyás Általános Iskola pedagógusai egyet értenek-e az intézményünket is érintő fenntartóváltással, illetve a fenntartóváltás nem befolyásolja mindennapi oktató-nevelő munkájukat. A dolgozatom elméleti részében kitértem a fenntartói szerepkörökre az 1990-es évektől kezdődően napjainkig. Összehasonlítottam, hogy milyen rendszerben működött az önkormányzati fenntartású közoktatási intézményekben a működtetés, a finanszírozás, és az ellenőrzés, illetve a fenntartóváltás kapcsán ezek a feladatok miként változtak meg. Kulcsszavakban ez a következőképpen néz ki: • A közoktatási rendszer felépítése a rendszerváltástól napjainkig • A közoktatási törvény és módosításai • A helyi önkormányzatok, mint fenntartók • A finanszírozás alakulása a rendszerváltástól napjainkig • A fenntartóváltás A dolgozatom fő részében egy kérdőíves kutatás elemzését végzem el, arra keresve a választ, hogy a Hunyadi Mátyás Általános Iskola pedagógusai egyet értenek-e az intézményünket is érintő fenntartóváltással, illetve a fenntartóváltás nem befolyásolja mindennapi oktató-nevelő munkájukat. A kérdőíves felmérés három részből áll, melyek a következők: • Általános információk • Az állami szerepvállaláshoz való viszonyulás • A pedagógusi munkára, illetve jelenlegi helyzet megítélésére vonatkozó kérdések Szakdolgozatom végén összegeztem a kérdésekre adott válaszokat, és kiderült, hogy a pedagógusok pozitívan fogadták a fenntartóváltást, és a változás nem befolyásolja számottevően mindennapi oktató-nevelő munkájukat.54huközoktatásváltozásátszervezésVáltozások(k) a közoktatásbanDEENK Témalista::Neveléstudomány::Művelődéstudomány