Boros, ZoltánOláh, Károly2019-04-302019-04-302019-04-30http://hdl.handle.net/2437/266521A szakdolgozatban a következőkről esett szó: Az első fejezetben tisztáztuk mi is az a lineáris programozás, valamint részletesen ismertettük az alapfeladatait, legfontosabb tételeit és az alapfeladatok megoldására szolgáló szimplex algoritmust. A második fejezetben ismertettük a kétszemélyes zérusösszegű játékok elemzésének alapvető elméleti eszközeit, különös tekintettel Neumann János minimax-tételére. Ennek a bizonyítását (a forrásul szolgáló egyetemi jegyzetben olvashatóhoz képest) némileg lerövidítettük. A harmadik fejezetben bemutattuk a mátrixjátékok elemzésére szolgáló eredményeket és eljárásokat. Néhány nevezetes alapfeladat paraméteres megoldására többféle lehetséges eljárást is bemutattunk. Valamint a dolgozatban a fiktív lejátszás témaköréből származó eljárás és ehhez kapcsolódó feladat is található. A szakdolgozat egyaránt hasznos segédletként szolgálhat a mátrixjátékok elméletének oktatása és konkrét alkalmazásai során.37humátrixjátéklineáris programozásfiktív lejátszásMátrixjátékok és lineáris programozásDEENK Témalista::Matematika