Bodnár, Réka2024-07-302024-07-302024-04-23Gazdálkodástudományi Közlemények, Évf. 9 szám 1 (2021) , 25-322061-2443https://hdl.handle.net/2437/377805After presenting the development, goals, functions and most common selection tools of human resource management, the paper examines what people think about the currently popular recruitment and advertising platforms, and how they evaluate them. Is there any difference in the sources of information of the age groups, what are the correlations between the different aspects of the the selection? For the study two online questionnaire surveys were conducted at a large company operating in the financial sector. The first questionnaire was completed by employees of the company involved in recruitment and selection, and the second by the other employees.A tanulmány az emberi erőforrás gazdálkodás kialakulásának, céljainak, funkcióinak, illetve napjaink leginkább elterjedt kiválasztási eszközeinek bemutatását követően azt vizsgálta, hogy mit gondolnak az emberek a jelenleg népszerű toborzási, hirdetési felületekről, kiválasztási módszerekről, hogyan értékelik azokat. Van-e különbség a korosztályok állásról értesülési forrásaiban, milyen összefüggések vannak a kiválasztásnál figyelembe vett szempontok között. A vizsgálathoz az egyik pénzügyi szektorban működő nagyvállalkozásnál készült két online kérdőíves felmérés. Az első kérdőívet a vállalatnál dolgozó, toborzásban és kiválasztásban résztvevő dolgozók, a másodikat pedig a többi dolgozó töltötte ki.application/pdfhuman resource managementrecruitmentselectionemberi erőforrás menedzsmenttoborzáskiválasztásNapjaink toborzási és kiválasztási eszközeinek vizsgálata egy nagyvállalat példáján keresztülfolyóiratcikkOpen AccessGazdálkodástudományi Közlemények192676-864X