Tóth, ZoltánTóth, Boglárka2006-06-092006-06-0920052006-06-09http://hdl.handle.net/2437/77A kémia szakmódszertani részlegen régóta foglalkoznak a tanulás-tanítás vizsgálatával, nemcsak az elméleti, de a gyakorlati felhasználással is. Az általam választott tanítási módszer még nagyon új hazánkban, így nem is igen akad számottevő szakirodalma, de külföldön azért már vannak kísérleti eredmények. [1.] A szakdolgozatom konkrét célja az volt, hogy kipróbáljam a fogalomközpontú tanítási módszert az iskolai tanítás során, de a teljes módszer lépésről-lépésre történő megtanítására és begyakoroltatására nem volt lehetőségem. Ezért más módon próbáltam releváns adatokhoz jutni arról, hogy azok, akik hagyományos módszerrel tanulták a feladatmegoldást mennyire fogadják el ezt a szokatlan formát, átlátják-e a feladatot, illetve alkalmazzák-e, ha önálló feladat megoldásról van szó. Ezért egy felmérést végeztem gimnáziumi tanulók körében.119606299 bytesapplication/pdfhuno_restrictiontanítási lehetőségekközlő tanítási módszerstratégiaközpontú tanítási módszerfogalomközpontú tanítási módszeroldatok hígításaoldatok töményítésefogalmi térképmegoldási háló kiépítéseAz oldatok témakörébe tartozó számítási feladatok tanítási lehetőségei és megoldási módszerei