Bíró, MelindaHegedűs, Györk Zoltán2022-05-272022-05-272022-05-26http://hdl.handle.net/2437/333747A jutalmazás és büntetés egy pedagógiai módszer melyre a kutatók már számos vizsgálatot végeztek. Leendő testnevelőtanárként és labdarúgó edzőként kíváncsi voltam arra, hogy a labdarúgásban a jutalmazás és büntetés módszerét milyen mértékben alkalmazzák a sportszakemberek, valamint milyen hatással vannak ezek a pedagógiai módszerek az utánpótlás sportolók teljesítményére. Vizsgálatomban két módszert alkalmaztam a kutatási hipotéziseim igazolására. Az egyik módszer a kikérdezés módszere, ahol összesen 93 testnevelőt és edzőt kérdeztem meg az általuk használt pedagógiai módszerekről. A másik módszer pedig egy általam készített teszt volt, amit az U13/14-es csapatomból 28 játékos hajtott végre. A játékosok háromszor hajtották végre a feladatot. Minden mérés alkalmával rögzítve volt a teljesítés ideje és a szerzett gólok száma. A kérdőíves vizsgálat eredményei azt mutatták, hogy a vizsgálati alanyok leginkább a jutalmazás módszerét alkalmazzák. Választ kaptam arra is, hogy ami a legjobban befolyásolja a nevelési módszer kiválasztását az a tanuló/sportoló személyisége, és az edző testnevelő személyisége. Harmadik legmeghatározóbb befolyásoló tényező az edző-sportoló vagy tanár-diák kapcsolat. Meglepett, hogy az életkor nem bizonyult meghatározó tényezőnek. A teszt felmérésekor azt az eredményt kaptam, hogy a jutalmazás jobban motiválta a játékosokat, mint a büntetés. Nagyon érdekes volt megtapasztalni, hogy mennyit jelent a játékosok számára az, ha a vizsgált pedagógiai módszerek közül alkalmazzuk az egyiket.38hujutalmazásbüntetésmotiváláspedagógiai módszereklabdarúgásA jutalmazás és büntetés mint nevelési módszer vizsgálata edzőknél és testnevelőknélRewarding and Punishment as an Educational Method and Its Examination Among Coaches and Physical Education TeachersDEENK Témalista::SporttudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.