Péter, CsabaMolnár, Tamara Csilla2023-04-202023-04-202023-04-20https://hdl.handle.net/2437/350388Ennek a szakdolgozatnak célja az volt, hogy empirikus, valamint elemző kutatásokat felhasználva egy átfogó reális képet kapjunk arról, hogy a zene milyen hatással van a gyermekek kognitív képességeire. A dolgozat témája személyes jellegű, mivel kutatások ösztönözték a dolgozat íróját arra, hogy ezeket feldolgozva egy átfogóbb, tisztább képet kapjon arról, hogy milyen hatással van a zene az óvodás gyermekek kognitív képességeire. A dolgozat figyelembe veszi a gyermekek életkorát, illetve azt, hogy mi ként hat a kognitív képességeikre a zene. A dolgozat arra keres választ, hogy a zene milyen változásokat hoz létre a személyiségekben, fejlődnek-e általa a kognitív képességek és az intelligencia? Nem utolsó sorban arra is keres választ arra, hogy az óvodában a zenei tevékenységek elősegítik-e a kognitív képességek fejlődését. Ezeket a kérdéseket mind szakirodalmi, mind kutatások összehasonlításával, valamint kérdőívekből nyert adatok alapján a kapott eredményeket összegezve alakult egy átfogó válasz.37huKognitív képességekzenei nevelésóvodsákorú gyermekA zene hatása az óvodás gyermekek kognitív képességeireDEENK Témalista::Neveléstudomány