Barta, RóbertAlimán, Ildikó2017-01-062017-01-062016-12-19http://hdl.handle.net/2437/233665Szakdolgozatomban Száray Miklós: Történelem 10. című, Új Forrásközpontú Történelem tankönyvsorozat egyik tagjának elemzését végzem el. Célom megvizsgálni, a tankönyv használhatóságát a kompetencia alapú oktatás és az új érettségi rendszer követelményei szempontjából, valamint a mindennapi tanítási gyakorlat során. A kompetencia alapú oktatás hazai kialakulását, a fogalom tisztázását követően a 2012-es NAT történelem tantárgyra vonatkozó célkitűzései és alapelvei kerülnek fókuszba, majd a tankönyvkutatás lehetséges módszereinek taglalására és az általam követett főbb szempontok ismertetésére kerül sor. A dolgozat utolsó harmadában tárgyalom a tankönyvelemzést, amely során kitérek a tankönyvi feladatok Bloom-féle taxonómiája nyomán történő vizsgálatára, egy adott fejezeten keresztül, mellyel célom megállapítani, mely kompetenciaterületek fejlesztésére törekszik a tankönyv. Az elemzésben a tanítási gyakorlatom alatt szerzett tankönyvvel kapcsolatos tapasztalataim szintén fontos szerepet kapnak.29hutörténelemtankönyvkompetenciaérettségiNATTörténelem tanítása a középiskolák 10. évfolyamában az új típusú tankönyv egy fejezetének elemzése alapján.A tankönyv alkalmasságának vizsgálata a kompetencia alapú oktatás és az új típusú érettségi követelményeinek tükrében.DEENK Témalista::Történelemtudomány