Gályász, JózsefSzabó, Veronika2008-01-212008-01-212007-01-212008-01-21http://hdl.handle.net/2437/3267Magyarország gazdasági lemaradása a fejlett országokhoz képest köztudott. A felzárkózás lehetséges módja a hatékonyabb innovációs tevékenység lehet. De hogyan valósíthat meg egy magyar vállalkozás innovációt, mely versenyelőnyt jelent a konkurenciához képest és egyben hozzájárul az ország gazdasági helyzetének javításához? A válasz nagyon egyszerű: az innovációnak két lehetséges útja van. Egyrészt saját forrásból megvalósítani a kutatás-fejlesztést, és az új terméket vagy szolgáltatást megfelelő marketinggel értékesíteni. Másrészt törvényes keretek között átvenni a valaki más által kidolgozott szellemi terméket, és ezáltal megvalósítani az újítást a cégen belül. A nagy vállalatok többnyire az első megoldást választják, de a magyar vállalkozások többsége a kis- és középvállalkozás kategóriába sorolható. A kkv-k innovációjának lehetséges módja a szellemi termék átvétele, illetve állami támogatással kisebb volumenű kutatás-fejlesztés megvalósítása.50 p.410285 bytesapplication/pdfhuinnovációkisvállalkozásvezetésmódszertanipari parkA kis- és középvállalkozások innovációs lehetőségeiThe innovation possibilities of small and medium-sized enterprisesDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Ipari menedzsment