2008-12-182008-12-189639578460http://hdl.handle.net/2437/71248A könyv olyan filmeket elemez, amelyeket a más világok iránti vonzalom köt össze. E művek arról tanúskodnak, hogy a látható világon túli tapasztalatokat éppen a szokványos formai magoldásokon túllépő művészi eszközök tehetik érzékelhetővé. A modern-posztmodern törésvonalán létrejött, a modernizmus tradícióját folytató, illetve ahhoz visszanyúló szemléletmódra különösen jellemző e szándék és módszer szoros összefonódása. A kötetbe válogatott írások ehhez a váltáshoz és átmeneti korszakhoz kötődő alkotók, stílusok és filmek közül mutatnak be néhányat. Az első két fejezet Tarkovszkij, Fellini, Wenders, valamint Bergman művészetében elemzi a lelki és spirituális tartalmak kifejezésének lehetőségeit. A harmadik fejezet az árnyékban maradt "második hullám", a betiltott vagy elfeledett cseh és szlovák filmek és a mozgalom tradícióját folytató alkotók tükrében vizsgálja az új hullám hagyományhoz való viszonyát, illetve művészeti sajátosságait. S végül a negyedik fejezet az utóbbi évtizedek stílusváltását és stíluskeresését a kortárs magyar film néhány reprezentáns életművében követi nyomon.9639578460http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibFSZ1148880bibFSZ1148880