Kun, András IstvánKrajecz, Edina2007-07-262007-07-2620072007-07-26http://hdl.handle.net/2437/2727Dolgozatom célja, hogy megismertessem a hallgatósággal az autóiparban használatos minőségi stratégiákat, analíziseket, szabványokat, problémamegoldó módszereket. Mottó: A minőség az, amikor a vevő jön vissza, és nem az áru. Ennek tekintetében bemutattam a TQM vállalatirányítási filozófiát, amely kizárólag egy jó vezetővel jöhet létre, aki megfelelően rendelkezik elhivatottsággal. Fontos kiemelnem a csapatot, amelynek megfelelő számú team-tagokból kell állnia, akik azonos rálátással, de eltérő gondolkodással rendelkeznek. Egy probléma megoldásához vannak rendelve és ötletroham (brainstorming) formájában tudnak a team-tagok javító és megelőző intézkedéseket közösen meghozni, meghallgatva mindenki véleményét. Majd bemutattam az SPC statisztikai folyamatszabályozási módszert, amely a folyamat stabilitására szolgál.693811319 bytesapplication/pdfhucsapatmunkaszabványproblémamegoldásfolyamatos fejlődésA minőségirányítás jelentősége az autóiparbanMinőségbiztosítás--gazdasági szempontokQuality assurance--Economic aspects.Gépjárműipar és kereskedelem--MagyarországAutomobile industry and trade--Hungary.