Márkus, EdinaNádra, Dóra2023-04-122023-04-122023https://hdl.handle.net/2437/349161Szakdolgozatom témája a kulturális marketing, melyet az Örkény István Színház esetében vizsgáltam, célom a változásainak bemutatása. Ennek okán ismertetem a kultúra és a marketing fogalmát, majd kifejtem miben másabb a kulturális marketing a hagyományostól. Felsorolom a színházi marketing-eszközöket és taglalom a marketing stratégia elemeit, ezen belül részletezem a marketing mix meghatározását a 4P és 7P modelleken keresztül. Az elméleti rész áttekintését követően interjús kutatásom eredményeit írom le, melyet beavatkozás mentes módszerrel bővítettem. A vizsgálat folyamán az Örkény István Színházban dolgozó négy vezetői pozícióiban lévő személlyel készítettem félig strukturált interjút a színházban történő marketinget érintő változásokról, érintve a termék, az ár, a csatorna, a kommunikáció, az emberi tényező, a tárgyi elemek és a folyamat elemeket. Kifejtem milyen hatással volt az Örkény István Színházra a világjárvány és mely területeken kellett változtatásokat eszközölniük még a koronavírust megelőzően. Továbbá, hogy milyen nehézségek léptek fel az elmúlt tíz év során. Ismertetem, milyen módszereket alkalmaznak arculatfejlesztés szempontjából és miért tartják ezt kulcsfontosságúnak.35hukulturális marketingszínházi marketing7P modellA kulturális marketing változásaiAz Örkény István Színház eseteDEENK Témalista::KultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.