Nagy, OrsolyaMorvai, Bence2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395026Dolgozatomban felhívom a figyelmet a skandináv mitológiát feldolgozó kulturális produktumok jelentőségére, külön figyelmet szentelve a már említett God of War (2018) mellett két videójátéknak, a 2022-es God of War Ragnarök című folytatásnak és a 2020-as Assasin’s Creed Valhallának. Kutatásom központi kérdése, hogyan emelik át ezek a játékok az eredeti mitológiai szövegek egyes elemeit, kiemelve azok egyik legismertebb történeti elemét, a Ragnarököt, vagyis az Istenek Alkonyát. A dolgozatban ismertetem az északi mitológia és a Baldur-, valamint a Ragnarök-mítosz alapjait. Ezt követően kitérek arra is, milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre a mítosz fogalmának meghatározására, és milyen szempontok alapján lehetséges a mítoszok és az egyes médiumok viszonyának vizsgálata. Rövid áttekintést kívánok adni a skandináv mitológia szövegeit feldolgozó alkotásokról és azok populáris kultúrában elfoglalt helyéről is. Végezetül a korábban említett három videójáték elemzésére kerül sor a főbb átvett mitológiai elemek vizsgálatával a középpontban, kiemelve azt, hogyan ábrázolják a Baldur-mítoszt és az Istenek Alkonyát. Ugyancsak fókuszba kerülnek az alkalmazott narratív megoldások és eljárások, ahogyan az is, miként formálódnak az egyes karakterek, és melyek a főbb hasonlóságok és különbségek az eredeti mítoszok és a játékok között.25huvideójátékmitológiaskandinávIstenek végjátékaA Ragnarök-mítosz és a skandináv mitológia videójátékos reprezentációinak vizsgálataKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.