Czine, PéterKarácsony, Lilla2025-01-142025-01-142024-10-29https://hdl.handle.net/2437/385098A mesterséges intelligencia a világgazdaság rengeteg ágazatán belül képes változást okozni. Az e-kereskedelmi cégek emiatt egyre gyakrabban használják a mesterséges intelligenciát profitelemzéseik javítására, az ügyfelek igényeinek hatékonyabb kielégítésére vagy versenyképességük fokozására. Szakdolgozatomban az online vásárlással kapcsolatos fogyasztói magatartást vizsgáltam meg, különös tekintettel az Amazon webáruház mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásaira. Elemzéseim során mind leíró statisztikai elemzést, mind pedig hipotézisvizsgálatot végeztem. Kutatásom célja volt összehasonlítani a magyar és külföldi fogyasztók véleményét az MI alapú szolgáltatásokkal összefüggésben. Megvizsgáltam továbbá az online vásárlással kapcsolatos általános fogyasztói szokásokat, illetve az Amazon webáruházzal kapcsolatos fogyasztói magatartást.43hufogyasztói magatartásmesterséges intelligenciaAmazon webáruházAz online fogyasztói magatartás vizsgálata a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatások tükrében – az Amazon webáruház példájaExamining online consumer behaviour in light of artificial intelligence-based services – the case of the Amazon webstoreKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.