Takács-Miklósi, MártaSzabó, Ákos2023-04-122023-04-122001-04-12https://hdl.handle.net/2437/349219Szakdolgozatom fő célja, hogy egy átfogó ismeretet nyújthassak a tanulási motivációról, azon belül a felnőttek tanulási motivációiról. Választásom azért esett erre a témára, mivel a felnőttkori tanulás mindig aktuális és kiemelkedő fontosságú lesz az életben, valamint azért, mert jómagam is aktív résztvevője vagyok a folyamatban. Azt vizsgálom, hogy melyek azok a motivációk, befolyásoló tényezők, amelyek hatással vannak a felnőttek tanulási szokásaira, eredményeire. Egy rövid történelmi áttekintést is fontosnak véltem megemlíteni, amelyben a II. világháború utáni felnőttoktatást, oktatásügyi változásokat, kulturális eseményeket és fejleményeket mutatok be, mivel meghatározó döntéseket hoztak abban a korban, amelyeket a mai napig érzékelhetünk vagy a szakomhoz szorosan fűződnek. A szakirodalmak segítségével a tanulás különböző formáit, lehetséges definiálásait vizsgáltam, annak hatásait, és az élethosszig tartó tanulás formális, non-formális és informális jellegét. Bemutatom a tanulási motivációt, többféle megfogalmazást vizsgálva, valamint összefoglalok többféle külföldi és hazai kutatást a felnőttkori tanulás motivációiról. Összehasonlítom a motiváció tartalom elméleteit és ismertetem a motiváció különböző folyamat elméleteit. Majd azokat a tényezőket elemzem, amelyek befolyással vannak a felnőttkori tanulás motivációira, mint például a tanulásra szánt vagy egyéb költségek, korábbi tanulási élmények, életkor, családi helyzet. Végül a Központi Statisztikai Hivatal által közölt 3 éves adatokat elemzem arról, hogy hogyan alakult a tanulásban résztvevő felnőttet aránya, száma, milyen formában végzi a tanulmányi folyamatait.32hutanulási motivációfelnőttkori tanulásélethosszig tartó tanulásfelnőttkori motivációA felnőttkori tanulás motivációiDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.