Fenyves, László2021-06-292021-06-292020-04-14International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 5 szám 1 (2020) , 358-369https://hdl.handle.net/2437/318876Nowadays, our rapidly evolving world is characterized by constant change. Organizations need to be prepared and responsive to these systematic changes to compete in the marketplace. Today nothing is constant or predictable because the organization is driven by the "3 C" force (customers, competition, change). Rapid adaptation to ever-changing circumstances requires companies to move from structured organizations based on traditional functions to process-based management. By using state-of-the-art process management procedures, organizations can be made transparent, analysable, measurable, and continually improving, and help companies increase their performance and organizational flexibility, and reduce costs. It also helps to recognize when it is necessary to change a process for an effect. In the event of creating well-organized processes, companies are more responsive to changes in the market, allowing them to operate more efficiently, and to carry out development activities easier. Nowadays, development as a new framework focuses primarily on digitalisation, which is challenging for companies to adapt but without this, they would be left behind in the competition. These challenges require radical changes and transformations in the lives of many organizations, which are difficult to achieve. With the development of  process-based enterprise management, not just multinational companies can improve their operation, but small and medium-sized enterprises can also move towards digitalization thus inducing development for not only their own but for the economy as a whole.Manapság a rohamosan fejlődő világunkra az állandó változás jellemző. A szervezeteknek ezekre a rendszeres változásokra fel kell készülniük és tudniuk kell reagálni, hogy a piaci versenyben érvényesülni tudjanak. Ma már semmi sem állandó vagy prognosztizálható, mert a szervezetket a „3 V” erő (vevők, verseny, változás) hajtja. Az állandóan változó körülményekhez való gyors alkalmazkodás miatt a hagyományos funkciók alapján strukturált szervezetek helyett a vállalatoknak a folyamatszemléletű irányításra kell átállniuk. A korszerű folyamatmenedzsment eljárások alkalmazásával a szervezetek működése áttekinthetővé, elemezhetővé, mérhetővé és folyamatosan javíthatóvá tehető, továbbá hozzásegíti a vállalatokat, hogy növeljék a teljesítményüket és a szervezeti rugalmasságukat és csökkentsék a költségeiket is. Ezek mellett annak a felismerésében is segít, hogy az adott folyamatot mikor szükséges valamilyen hatásra megváltoztatni. Abban az esteben, ha a vállalatok jól megszervezett folyamatokat alakítanak ki, akkor rugalmasabban tudnak reagálni a piaci változásokra és a hatékonyabb működést teszi lehetővé, valamint egyszerűbb fejlesztési tevékenységet kivitelezni. Napjainkban a fejlődés, mint egy új keretrendszer elsősorban a digitalizációt állítja a középpontba, amely a vállalatok számára kihívást jelent és ezekhez alkalmazkodniuk kell, hogy a versenyben ne maradjanak alul. Ezek a kihívások sok szervezet életében radikális változtatásokat, átalakításokat igényelnek, amelyeket nehéz teljesíteni. A folyamatalapú vállalatvezetés kialakításával, viszont ezek a fejlesztések nem csak a multinacionális vállalatok dolgát könnyíthetik meg, hanem a kis- és közép vállalatok is adott esetben könnyeben el tudnak mozdulni a digitalizáció irányába, így nem csak a saját, hanem egy egész gazdaság fejlődését előidézhetik. application/pdf--fejlődés a vállalati folyamatokban rejlikfolyóiratcikkOpen Accessby the authorshttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2020.1.30International Journal of Engineering and Management Sciences152498-700X