Kálai, SándorGulyás, Martin Zsolt2015-04-142015-04-142015-04-14http://hdl.handle.net/2437/209207Arra vállalkozok, hogy bemutassam jelen dolgozatomban a mai modern technológiák és eszközök segítségével hogyan tudja a Slipknot zenekar megvalósítani vizuális kommunikációját. Ezt a témát a zenekari klipeken, albumborítókon, közösségi oldalak bejegyzésein és egyéb, a csapat vizuális kommunikációjához tartozó eszközök elemzésével mutatom be. A banda életében nagyon jelentős szerepe van a vizuális kommunikációnak. Már a puszta megjelenésükkel is kommunikálnak. Összetett és sajátos vizuális megjelenésmóddal rendelkeznek. Mi sem példázza ezt jobban annál, hogy a banda tagjaiként nem léphetnek színpadra álarc nélkül. Az egyedileg és személyre szabottan készített maszkok identitásjelző vizuális kommunikációs csatornaként jelennek meg az esetükben. A tagok maszkjai rendszeresen egy új stúdiólemez kiadásakor változnak, de vannak olyan tagok, akik gyakrabban változtatják a maszkjaikat, mint például Sid Wilson. Ezek a maszkok általában témájukban, különlegességükben megmaradnak, csak apró változtatásokon esnek át. Fontos utalni a visszatérő motívumokra is. Ezeknek nagyon fontos kommunikációs értékük van, minden szimbólum óriási adag információval szolgál a befogadó számára. Ilyen visszatérő motívum például a kecske, ami egyes kultúrákban a sátánt hivatott szimbolizálni. Az együttes ezzel a motívummal is arra utal, hogy sokan próbálják őket sátánista zenekarként kezelni, azonban ők nem sátánisták. A fent leírtak alapján az együttes jól szemlélteti a vizuális kommunikációt a zenekarok életében, bármilyen stílust is képviseljen az adott banda.25huslipknotkommunikációvizuális kommunikációA Slipknot zenekar vizuális kommunikációjának bemutatásaDEENK Témalista::Társadalomtudományok