Őri Józsefné Dalmi, AnikóGacsályiné Fodor, Boglárka2018-05-232018-05-232018-06http://hdl.handle.net/2437/252611A szakdolgozat a formális mentorálás szerepét vizsgálja a korai iskolaelhagyás megelőzésében. Részletesen kitér a mentorálás fogalmára és típusaira, majd kifejti az Európai Bizottság korai iskolaelhagyással foglalkozó munkacsoportjának álláspontját a korai iskolaelhagyás fogalmáról, valamint a megelőzés, beavatkozás és kompenzáció lehetséges eszközeivel kapcsolatban. A mentorálás mint működő eszköz alkalmazása megjelenik mindhárom előbb említett szinten. Példaként nemzetközi, működő mentori programok pozitívumait emeli ki és értékeli a dolgozat. Ezt követően egy magyarországi alapítvány által működtetett mentori program eredményeit és működését veszi górcső alá. Végül a kapott eredmények értékelésére, a sikeresség okainak vizsgálatára és a saját vélemény megfogalmazására kerül sor.40humentoráláskorai iskolaelhagyásroma, mentori programokA mentorálás szerepe a korai iskolaelhagyás megelőzésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány