Pálfi, SándorPomázi , Kinga Marcella2024-06-172024-06-172024-04-11https://hdl.handle.net/2437/372811Az óvodai nevelésben az utóbbi években egyre nagyobb jelentőséget kapnak a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésének kérdései. Ezek a gyermekek különböző fejlődési, tanulási és viselkedési nehézségekkel küzdenek, amelyek különleges figyelmet és támogatást igényelnek az óvodai környezetben való sikeres részvételhez, valamint a társadalomba való zökkenőmentes beilleszkedéshez. A dolgozat fő témája a sajátos nevelési igényű gyermekek integrált óvodában történő nevelése, illetve az intézményben biztosított fejlesztési lehetőségek alkalmazásai. Az együttnevelés fogalmi és jogszabályi hátterének megismerése. A sajátos nevelési igényű gyermekeket támogató módszerek feltérképezése, az óvoda kínálta lehetőségek megismerése, valamint annak legfőbb feladatai. Szerves részét képezi még az óvodapedagógusok, szakemberek munkájának, feladatainak és elvárt attitűdjeinek megismerése.47huintegrációnevelésfejlesztésSNISajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, fejlesztéseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.