Mező, KatalinGyörfiné Sztojka, Ágnes2022-04-082022-04-082022-04-08http://hdl.handle.net/2437/330252A dolgozatom a diszlexiás tanulók idegennyelv, ezen belül a német nyelv elsajátítási nehézségeivel foglalkozik. A dolgozat célja annak megismerése, hogy hogyan lehet felismerni a diszlexiás nyelvtanulókat, miben mások, mint a részképességzavarral nem küzdők, és mely tanulási stratégiák alkalmazásával lehet őket eljuttatni a sikeres érettségiig és/vagy nyelvvizsgáig. A szakdolgozat aktualitását az adja, hogy a diszlexiás nyelvtanulók helyzete a magyar oktatásban még a megoldandó feladatok közé tartozik. A diszlexiás diákoknak a nyelvtanulás sokkal több nehézséget okoz, mint egy átlagos nyelvtanulónak, de a használható nyelvtudásra nekik is szükségük van, különben hátrányos helyzetbe kerülnek nyelveket beszélő társaikhoz képest. A vizsgálatban a diszlexiás és nem diszlexiás tanulók idegennyelv-tanulási stílusainak és stratégiáinak összehasonlítására és elemzésre kerül sor az idegennyelv-tanuláshoz kapcsolódó kérdőívek (LCPC, SQ2) segítségével.47hudiszlexiatanulási stratégiákmultiszenzoros és metakognitív stratégiáknémet nyelvtanítási eljárásokHatékony német nyelvtanítási eljárások diszlexiásoknakDEENK Témalista::Neveléstudomány