2021-10-012021-10-01http://hdl.handle.net/2437/322097The essence of man is movement. It is true that the need for exercise varies at different age stages, but movement and its developmental role and positive impact accompany us throughout our lives. Movement development determines the development of the abilities of healthy and disabled children, which is manifested in the improvement of not only motor but also cognitive abilities. In our article, we present the theoretical foundations of movement development and development by analyzing secondary literature. We highlight and present the methodological features related to movement development that can be used in the field of special education, which can help children with special needs or disabilities to overcome their ability disadvantages.Az ember lételeme a mozgás. Igaz, hogy a különböző életkori szakaszokban a mozgásszükséglet változik, de a mozgás, illetve annak fejlesztő szerepe és pozitív hatása egész életünket végig kíséri. A mozgásfejlesztés meghatározza az ép és sajátos nevelési igényű gyermekek képességeinek alakulását, mely nem csak a motoros, de a kognitív képességek javulásában egyaránt manifesztálódik. Tanulmányunkban a mozgásfejlődés és fejlesztés elméleti alapjait mutatjuk be szekunder irodalmak elemzésével. Kiemeljük és bemutatjuk a gyógypedagógiai területén alkalmazható mozgásfejlesztéssel kapcsolatos metodológiai sajátosságokat, melyek segíthetnek a speciális igényekkel rendelkező gyermekek képességbeli hátrányaik leküzdésében.application/pdfCopyright (c) 2021 Dr. Müller Anetta, Laoues-Czimbalmos Nóra, Szerdahelyi Zoltán, Boda Eszter, Dr. Mező Katalinhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0disabled childmovement developmentspecial educationsajátos nevelési igényű gyermekmozgásfejlesztésgyógypedagógiamódszertanTHE ROLE AND METHODOLOGICAL ASPECTS OF MOVEMENT DEVELOPMENT IN THE SPECIAL EDUCATIONA GYÓGYPEDAGÓGIAI MOZGÁSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS MÓDSZERTANI ASPEKTUSAIinfo:eu-repo/semantics/article