Bakosné Kiss, Virág ÁgnesTörök, Barbara2022-10-182022-10-182022https://hdl.handle.net/2437/337682A fenntarthatóság trendként söpör végig az egész világon, így rengeteg kutatás foglalkozik vele. Eramus keretében egy szemesztert Granadában, Spanyolországban töltöttem, ott vettem észre, hogy a fenntarthatóság marketingkommunikációja sokkal fejlettebb, mint hazánkban. Ekkor kezdett el foglalkoztatni a téma, mint kutatási alap, és fogalmazódott meg a fő hipotézisem is, miszerint a nyugat-európai országok lakói jobban törekednek a fenntarthatósági szokások betartására, mint a közép-kelet-európai országokban élők. Kutatásom során egyaránt alkalmaztam primer és szekunder kutatást. Primer kutatásom során kérdőívvel és szófelhőkkel elemeztem a válaszokat, leíró statisztikát, klaszterelemzést és faktoranalízist végeztem. Eredményeim ismeretében elutasításra került a fő hipotézisem, hiszen nem fedeztem fel számottevő eltéréseket a magyar és spanyol fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjében. A két nemzet hasonlóan viszonyult a környezetvédelmi szokásokhoz, leginkább a kormánytól várják a fenntarthatósági támogatást, és fontosnak tartják a gyerekek korai taníttatását a témában.78hufenntarthatóságattitűdszokásokMagyar és spanyol nemzetiségű fogyasztók szokásainak, véleményeinek összehasonlítása a fenntarthatóság kapcsánComparison of the habits and opinions of Hungarian and Spanish consumers about sustainabilityDEENK Témalista::Környezettudományok::Környezetvédelem