Tóthné Kőrösi, GabriellaMuhariné Preszter, Katalin2016-01-052016-01-052015-12-17http://hdl.handle.net/2437/220963Bevezetés Dolgozatomban olyan témát dolgoztam fel, amely tanulmányaim kezdetétől fogva csigázta érdeklődésemet: hogyan lehet a tanulást-tanítást élményszerűvé tenni. Örömmel fedeztem fel szakmódszertani kurzusaim során a dolgozat címében is szereplő legújabb nyelvoktatási módszert: a magyarra cselekményközpontú szemléletként fordított módszert, valamint a didaktikai kurzus során a kooperatív technikák ismertetését. Tanítási gyakorlatom során sajnos a gyakorlatban nem sikerült megmutatni ez irányú törekvéseimet. Jelen dolgozatban mégis arra törekedtem, hogy elméletben bemutathassam azokat az újító szemléletű alapelveket és technikákat, amelyeket jelenleg a Közös Európai Referenciakeret fogalmaz meg nyelvtanárok, oktatáspolitikai szakemberek és nyelvtanulók számára. Mielőtt e legújabb nyelvoktatási tendenciára rátérek, elsőként röviden ismertetem a XIX-XX. század legfőbb nyelvoktatási irányzatait. Dolgozatom második pontjában kerül bemutatásra a Közös Európai Referenciakeret és legfontosabb alapelvei, többek között a cselekményközpontú nyelvtanítási szemlélet. Dolgozatom harmadik részében pedig egy gyakorlati példával szolgálok: egy olyan francia nyelvkönyvet mutatok be, amely e szemlélet tükrében íródott.22huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországcselekményközpontú nyelvoktatásÚjabb tendenciák a nyelvoktatásban:a cselekményközpontú nyelvoktatásDEENK Témalista::Nyelvtudomány