Varga, EszterSzabó, Márta2019-10-212019-10-212019http://hdl.handle.net/2437/274467Napjaink egyik nagy kihívása az integráció kérdése. A sajátos nevelési igényű gyermek más gyermekekkel történő együttnevelése ennek egyik formája, melyben a különböző szakemberek együttműködése jelentős. Cél volt feltérképezni, hogy hogyan ítélik meg az együttműködést a gyógypedagógiai szolgáltatást igénybe vevők, a többségi iskolák, óvodák pedagógusai. E munka nagymértékben támaszkodik az intézmény utazó hálózat vezetőjének kimutatásaira, meglátásaira, személyes beszélgetések által is, dokumentumelemzésre, illetve a kérdőívek elemzésére. A kutatás eredményeképpen az a következtetés vonható le, hogy az integrációban részvevő intézmények pedagógusai többnyire nyitottak, hisz közös a cél. Összességében elmondható, hogy az együttműködés megítélése több területen is kiváló. Elfogadják és igénylik a gyógypedagógus munkáját az SNI gyerekek ellátásában. Mindazonáltal a szolgáltatást igénybe vevő pedagógusok köre nem teljes, így a vizsgálódás csak tájékozódó jellegűnek tekinthető.44huutazó gyógypedagógusi hálózathabilitációs-rehabilitációs ellátásintegrációUtazó gyógypedagógusi ellátás a Nyíregyházi Göllesz Viktor Szakiskola, Általános Iskola és EGYMI keretébenDEENK Témalista::Neveléstudomány