Gesztelyi, Hermina ÁgnesÉsik, Olívia2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391279A szakdolgozat a könyvek és mondókák szerepét vizsgálja a kisgyermekek nyelvi, kognitív és érzelmi fejlődésében, különös figyelmet fordítva a 0–3 éves korosztályra. Jelentős figyelmet kapnak a könyvtárak mint közösségi terek, amelyek színterei az olvasás megszerettetéséhez és a gyermekkori olvasási szokások megalapozásához. A kutatás kiterjedt tíz vármegyei könyvtár programjára és azokat elemzi, fókuszálva a baba-mama foglalkozásokra és azok hatásaira. A dolgozatban említést teszek arról is, hogyan segíthetik a könyvtári kezdeményezések a hátrányos helyzetű családok fejlődését és hogyan biztosíthatják az olvasáshoz való egyenlő hozzáférést. Emellett javaslatokat fogalmaz meg az olvasóvá nevelési program csomagok elérhetőségének bővítésére, a program bevezetéséből és működtetéséből felmerülő nehézségek leküzdéséhez szükséges erőforrások és különböző megoldási módszerek alkalmazásáról és felvázolja egy átfogóbb, szélesebb spektrumú kutatás lehetőségét is a jövőre nézve.67hu0-3 éves korosztályolvasóvá nevelési programokgyermekkönyvtárbölcsődemondókaA bölcsődés korosztály számára létrehozott olvasóvá nevelési programokReading education programs designed for toddlers.NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.