Nagygyőryné, Kerti IbolyaBodnár, Katalin2021-04-192021-04-192021-04http://hdl.handle.net/2437/306138Napjainkban a szociális képességek fejlesztése terén egyre nagyobb feladat hárul az iskolákra. A szakdolgozat bemutatja a tanulásban akadályozott tanulók szociális kompetenciájának fejlődését, fejlesztésének lehetőségeit. A tanulásban akadályozott tanulók szociális kompetenciájának fejlettségét a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszeren keresztül vizsgáltuk. A DIFER teszt „Szociális készségek és motívumok” területén elért eredményeit hasonlítottuk össze tanulásban akadályozott és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esetében. A vizsgálat célja rámutatni a DIFER mérés elvégzésének szükségességére, felhívni a figyelmet a szociális kompetenciák fejlesztésének fontosságára.47huszociális kompetenciaszociális készségekDiagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszertanulásban akadályozottA szociális kompetenciák fejlesztésének szükségessége a tanulásban akadályozott tanulók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány