Lengyel, Péter JózsefSztrohár, Eszter2025-06-202025-06-202025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393985Szakdolgozatomban a gluténmentes élelmiszerek online értékesítésének versenyképességét vizsgáltam a hazai piacon. A témát személyes érintettségem és az egészségtudatos fogyasztói magatartás térnyerése miatt választottam. Célom az volt, hogy feltárjam, milyen tényezők befolyásolják a gluténmentes étrendet követő fogyasztók online vásárlási döntéseit, és ezek hogyan hatnak az e-kereskedők piaci sikerességére. A szakirodalmi áttekintést követően kvantitatív kérdőíves kutatást végeztem, amely során gluténmentes termékeket vásárló fogyasztók tapasztalatait vizsgáltam. A kutatás alapján jól kirajzolódott, hogy az online tér sajátos előnyei és kihívásai hogyan formálják a vásárlói preferenciákat. A dolgozatban bemutattam, hogyan értelmezhető a versenyképesség a gluténmentes termékek online piacán, és milyen kihívásokkal, illetve lehetőségekkel szembesülnek a kereskedők ebben a szegmensben. Emellett gyakorlati javaslatokat fogalmaztam meg a termékkínálat bővítésére, a célzott kommunikációra és az online vásárlási élmény javítására.54hugluténmentes élelmiszereke-kereskedelemversenyképességfogyasztói magatartásA gluténmentes élelmiszerek online értékesítésének versenyképességeThe competitiveness of online sales of gluten-free food productsKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.