Keresztény, IstvánNovák, Orsolya2015-10-142015-10-142015-10-13http://hdl.handle.net/2437/217057A szakdolgozatom az iskolai agressziót tárja fel, szakirodalmi kutatások és kérdőíves felmérés segítségével. Az erőszak három főszereplője, a bántalmazó, az áldozat illetve a szemlélő szerepe egyaránt fontos az agresszió kialakulásában és a kimenetelében. A szakdolgozatomban bővebben kitérek szerepükre. Az iskolai erőszakon belül a bullying előfordulásával is foglalkoztam részletesebben. Erről a jelenségről akkor beszélhetünk, ha a bántalmazás rendszeresen, ismétlődően, hosszú időn keresztül történik. Bullying esetén szándékosság áll a háttérben, valamint az erőviszonyok egyenlőtlenek. Az iskolai agresszió jelenségét önálló kérdőíves felméréssel vizsgáltam. Négy eltérő jellegű és különböző településeken található oktatási, nevelési intézményben 180, 12-19 éves diákot mértem fel, papíralapú önkitöltős kérdőív segítségével. Az adatgyűjtéssel az iskolai agressziót, ezen belül a bullying előfordulását, a diákok érzéseit és reakcióit, az erőszak előfordulási helyszíneit, a családon belüli bántalmazást és ezek összefüggéseit vizsgáltam.48huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországiskolai agresszióerőszakzaklatásAgresszió az oktatási, nevelési intézmények néhány típusábanDEENK Témalista::Neveléstudomány