Varga, LeventeNyékiné, Cseresznye Gyöngyi2010-03-192010-03-1920092010-03-19http://hdl.handle.net/2437/92802A gyógyszeripari cégek hosszú távú fennmaradásának egyik legfontosabb momentuma a piaci versenyképesség elérése lett. Fontossá vált a stratégiai tervezés a marketingtevékenységben és a különböző kommunikációs csatornákon való aktív részvétel. Szakdolgozatom témájának a Hajdú-Bihar megyei kistelepülések gyógyszerfogyasztási szokásainak vizsgálata volt. Témaválasztásom indoklásaként olyan témát választottam, amely a mai fogyasztói piac egyik szerves részét képezte. A gyógyszeripar egy átfogó és érdekes témakör lehet a mai ember számára, ha megismeri a gyógyszerpiaci eseményeket, annak okait és következményeit. A gyógyszeripar kialakulását, fejlődését, a gyógyszermarketing különböző szemléleteit és nézeteit, a gyógyszerfogyasztás szokásait Európára és Magyarországra kivetítve tanulmányoztam. Kiemelten foglalkozom Hajdú-Bihar Megye két településével, Álmosddal és Bagamérral valamint e települések gyógyszerfogyasztási szokásaival. Mindemellett a törvényi szabályozás azon legfontosabb részeit is bemutattam, mely a piaci szereplők mozgását szervesen befolyásolta. Célom elérése érdekében személyes tapasztalataimat, tanulmányaimat és olvasmányaimat hívtam segítségül e téma kifejtésekor.58 p.huvásárlási szokásokgyógyszermarketinggyógyszeripargyógyszerfogyasztásjogszabályHajdú-Bihar megyei kistelepülések lakóinak gyógyszervásárlási szokásai.