Mező, FerencSerbánné Dzsula, Márta Júlia2015-05-052015-05-052015-03-25http://hdl.handle.net/2437/211975Dolgozatomban 5. és 8. osztályos tanulóink kreativitást jelző személyiségjellemzőit, és matematikában megnyilvánuló kreativitását is szeretettem volna vizsgálni. 5. osztályban a Debrecen városának tehetséggondozó programjába beválogatott és egy átlagos, de jó képességű csoport tanulóit vizsgáltam. A matematika érdemjegyekben nem tükröződik egyértelműen a kreatív teljesítmény. Az általános matematikai teljesítmény szempontjából kisebb a jelentősége a kreativitásnak, mint amilyennek mi matematikatanárok ítéljük. Dolgozatom témájának választásakor felmerült bennem, hogy egy matematikai kreativitásfejlesztő feladatgyűjteményt készítek. A dolgozat készítése közben rájöttem, hogy nagyon sok ilyen feladatot ismerek, érdemes lenne ezeket rendszerezni a magam számára, és tudatosabban használni munkám során.53hukreativitásmatematikaA kreativitás és a matematikai kreativitás vizsgálata 5. és 8. osztálybanDEENK Témalista::Neveléstudomány